Bowers & Wilkins 683 vloerspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins 683 vloerspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Dirk kerinckx 15-10-2021

Just a dream

Prijs-kwaliteit,,kan niet beter.Je moet al echt een freak zijn om duurder te gaan.En eerlijk zijn,is dat wat beter kwaliteit van duurdere ,zijn prijs waard? Nee,ik koop geen nieuwe meer,tenzij ze in een brand verloren gaan.
Trouwens deze luidsprekers aangesloten op marantz en een degelijk oude thorens pick up,en oude denon cd speler...geweldig gewoon

Romius 25-03-2014

Ik had een paar Elac FS207.2 en wilde weer eens wat anders. Diverse speakers beluistert in een audiozaak, Focal Chorus 816V, Monitor Audio Silver 8, Boston Acoustics M350 en tot slot deze. Ik kwam iedere keer weer terug bij de B&W's, op diverse muziek. Deze meegenomen en geen spijt tot dusver. Ze zijn wel aardig hongerig naar kracht, ik had een Denon AVR-X3000, deze haalde het er niet helemaal uit. Ingeruild voor een X4000, dit gaf wel verbetering, maar ik denk dat deze speakers echt tot zijn recht komen bij een stereo versterker. Wellicht in de toekomst ooit nog een stereoversterker ertussen als power amp.
Over het geluid, het beste is om toch zelf te luisteren, maar ik kan het omschrijven als sprankelend, vooral het hoog en midden springt eruit. In het laag zijn ze niet overdreven, tenzij de opname dat is. Met films met laag hoor je echt wel dat er 2 woofers in zitten. Subtiel laag met muziek dus, maar wel prettig. De Elac's waren veel bombastischer op dat gebied. Ze klinken over het geheel erg prettig en instrumenten klinken natuurlijk. De afmetingen zijn ook nog eens gunstig, mits je de extra onderplaat weglaat, welke je echt niet nodig hebt.
Een aanrader.

gerbie1983 16-02-2012

Sinds ongeveer 2 a 3 weken in mijn bezit en ben er zeer tevreden over. Ik heb ze bi amp aangesloten op mijn Denon 3808 versterker. Ik heb ze samen staan met de HTM61.

De 683 speakers klinken zeer strak/helder en hebben een mooi laag. Mijn kamer is niet al te groot (open keuken) en twijfel of ik een subwoofer nodig ga hebben.

de 4 speakers sluiten mooi aan op elkaar en ben van mening dat de middentoon die ook in de 800s zit een goede aanvulling is op deze set en het een mooi geheel maakt.

Verder wil ik nog kwijt dat de HTM61 een prime center speaker is die het best past bij de 683 speakers! Staar je dus niet blind over de bullshit dat op Internet staat!

Dus zeker een aanrader! Maar smaken verschillen, dus ga altijd luisteren of ze jou ook aanstaan.

Emir 15-10-2010

Uitstekende luidsprekers voor dit geld. Geeft vooral stemgeluid goed weer, met jazz en soul klinkt ie heerlijk. Aangesloten op een Yamaha RX-V1900. Zoals BDC hieronder al schrijft moet je ze inderdaad aansturen met een versterker die flink wat power kan leveren, anders klinkt het niet.
Het design is een beetje simpel, dat vind ik wel jammer, maar ze zijn zeker niet lelijk.
Duurzaamheid zal wel goed zitten bij B&W.
Al met al: geweldige speakers!

BDC 29-09-2010

Prettige luidspreker, naast een goed geluid zien ze er ook nog mooi strak uit! Ik draai met 4 (zwart) luidsprekers van het 683 type, dit i.c.m. een zware Denon receiver (AVR-4308). Deze luidsprekers lusten veel vermogen, hou daar echt rekening mee!! Ik ben erg tevreden over het geluid, het is inderdaad minder opvallend dan veel andere merken maar daardoor kun je er lang met plezier naar luisteren. De prijs vind ik acceptabel, je krijgt veel voor je geld. B&W is een top merk, dat merk je aan alles. Wil je een goed uitziende luidspreker met een volwassen geluid? Koop de 683! Bij mij speelt het geheel i.c.m. een B&W PV1 subwoofer. Een sub heb je alleen nodig voor bijvoorbeeld films en concerten, de 683 produceert genoeg lage tonen. Bij aankoop moet je er rekening mee houden dat het geheel zeker een maand moet inspelen! Al met al een goed geluid, mooi uiterlijk voor een acceptabele prijs, aanrader!

bruno01 29-06-2010

-----------Update review, 29-6-2010---------
ik heb de luidsprekers nu toch al enige tijd en ben er nog altijd weg van.
het gebeurt nog af en toe dat ik een cd opleg die ik al lang niet meer had gespeeld en dat ik dingen hoor die ik vroeger nooit heb gehoord, voor mij wil dat toch iets zeggen hoor!

ben nog altijd grote fan van deze 683!

---------1e review, 28-2-2010----------
ik had al de b&w 685 voor mijn stereo set.

deze 683 heb ik gekocht ter vervanging van mijn dali ikon 6 in mijn surround opstelling.

deze zijn aangesloten op nad t 753 .

tja , wat moet ik erover zeggen.

ze zijn fantastisch gewoon ,ik ben gewoon fan van de laid back sound.

ik heb een hekel aan speakers die in eerste instantie super klinken maar vlug vermoeiend worden met hoofdpijn als gevolg.

deze b&w 's zijn een oorstreling en lekker rustig zonder gebrek aan detail en midden.

voor mij persoonlijk... PERFECT

stream 08-05-2010

ik heb verschillende speakers in huis gehad maar deze bw,s zijn super,niet vermoeiend en mooi strak laag en in combinatie met mijn rotel
voor en eind versterker de 1570 en 1575 klinkt het helemaal super ik heb de 686 als achter speaker en htm62 als center ik kan het iedereen aanraden de 683 van bw ik vind hem trouwens beter klinken dan de cm9 die had ik ook beluisterd die vond ik een beetje scherp klinken

balletje 28-09-2009

Na vele luister sessies recentelijk mijn KEF Q5 ingeruild voor de B&W 683.
De combinatie van KEF en mijn Marantz sr8002, dv7001 en cd 6002 was al top (dacht ik).
Maar de combinatie met de B&W683 is nog stukken beter.

Detail, diepte, plaatsing is gewoonweg super.
De afwerking en gebruikte materialen laten naar mijn mening niets te wensen over.
Duurzaamheid zit wel goed met 5 jaar garantie en de naam B&W

Alleen 1 nadeel; elke slechte opname valt genadeloos door de mand.

In deze prijs klasse een regelrechte aanrader,
Wel adviseer ik een behoorlijke versterker die de nodige reserves heeft.
fcoo 11-01-2014

Heb ook de combinatie B&W 683 (+center, surrounds en sub) + Marantz sr8002 + dv7001. In principe tevreden. Moet ze wel flink uitsturen vind ik. Daarnaast vind ik bij cd's dat het geluid bij de luidsprekers blijft hangen en bij rock het wat vol gaat klinken.
Heb ook een Harmon KArdon 5500 Reciever + B&W 60x serie en heb daar altijd veel plezier mee gehad

jordy03 25-05-2009

Heb deze speakers vorig jaar oktober gekocht. En ben zeer tevreden.
Ik heb ze aangesloten op een yamaha-v3800 versterker.
Af en toe lijkt het wel dat de bass meer via de mid-luidspreker gaat dan door de woofertjes, daardoor zijn deze speakers dus meer geschikt voor jazz, en minder voor electronische muziek. Ik heb hierbij dan ook de b&w asw610XP bij aangesloten, dat maakt het wel compleet. Kwestie van smaak.

minguel 16-05-2009

Ben onlangs overgestapt van KEF Q7 naar B&W683. Was eerst van plan om de KEF IQ90 aan te schaffen. Viel echter op dat de IQ90 bij enkele vrouwelijke cd's (jazz) nogal schreeuwerig overkwam.

De 683, gaat veel lager dan de KEF Q7 en er is meer detail aanwezig. Al mijn apparatuur is van Marantz.

Heb inmiddels ook de HTM62 en rears 686 aangeschaft.Allen in zwart.

In stereo vind ik het een stap vooruit, maar ook in 5.1.

De sound zou ik omschrijven al laydback, je moet er van houden. Het is wel de sound die mij bevalt.

Duurzaamheid zal de toekomst uitwijzen, maar over het design en de sound ben ik goed te spreken.

GERARDO 2 02-04-2008

drie dagen in bezit en ik mag zeggen grandioos geluid gewoon veel beter dan de kef die ik had een cijfer 10

Ap Prins 25-03-2008

dit heb ik altijd gewild, ziet er prachtig uit vooral in red cherry, tweeter in het embleem, daaronder de geel
kevlar middentoner en daaronder de twee super kevlar/
aluminium woofers.
klinkt geweldig; zeer helder in het hoge en midden gebied, en de twee woofers zorgen voor een heerlijk vol laag. afwerking is werkelijk vlekkeloos, dit alles mag ook wel voor dat geld , 699 per stuk is tenslotte niet niks. Ik ben er in eider geval zeer tevreden over. oh ja,nog even dit ; een goede versterker is natuurlijk wel
belangrijk, ik heb een Marantz SR590. Deze zuilen zijn
geschikt van 25 tot 200 wat max.